ממה מושפע מחיר הפרסום בפייסבוק?

מודל התמחור של פייסבוק מתבסס על אלגוריתם שמגיב לביקוש והיצע. העיקרון פשוט, ככל שיש יותר ביקוש לפרסום או לקהל מסוים כך מחיר הפרסום גבוה יותר, לצורך הדוגמה נניח שביום מסוים השקעתם 100 ₪ והגעתם לחשיפה של כ-1000 איש, ביום אחר בכדי להגיע לחשיפה דומה נצטרך להשקיע 150 ₪, ז”א שילמתם מחיר הגבוה ב-50% בעבור אותה חשיפה.

אותו עיקרון נכון גם לקהל מסוים, ככל שתחרות על אותו קהל גבוהה יותר כך מחירו יקר יותר, לדוגמה קהל של מאורסים בגילאי 25-35 יקר יותר מקהל של אנשים רווקים באותה קבוצת גיל.

אז מתי מחירי הפרסום עולים?
בסוף שנה, או בתקופת החגים הידועות כתקופות רוויות מבצעים והנחות, וכך גם בימי בחירות, הביקוש להצגת פרסומות לאוכלוסיות שמפולחות על פי מאפיינים פוליטיים (למשל, גולשים שעוקבים אחרי עמוד של ח”כ או מפלגה מסוימת) מגיע לשיא, ומושך איתו למעלה את מחירי הפרסום.

אז מה עושים?
לא נגררים אם לא חייבים, במידת האפשר נשארים באותו תקציב ומחכים שגל העלייה יעבור. אם אתם עסק שלא עושה מבצעים בסוף שנה או בחגים, אין סיבה להעלות את התקציב, במידה וכן יש לקחת את בחשבון את העלייה במחירי הפרסום ומומלץ לקבוע תקציב גבוה ותחרותי יותר על מנת להמשיך וליהנות מחשיפה כמו בתקופה שלפני העלייה.

פרסום נעים!

מרדכי מקלף 5, חיפה (צ׳ק פוסט)
office@impact-israel.co.il | 052-725-0007

כל הזכויות שמורות לאימפקט פתרונות שיווק ומדיה © 2019
IMPACT - MARKETING & MEDIA SOLUTIONS

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן